اطلاعات بیشتر در مورد وقایع 12/12

Nov 30, 20090 comments

درباره برنامه ۱۲ دسامبر ” هنر در اتحاد برای ایران”

در روز دوشنبه ۱۲ دسامبر و  به مناسبت روز جهانی‌ حقوق بشر شناخته شده از طرف سازمان ملل(10 دسامبر)، شبکه  اتحاد برای ایران برنامه‌ای تحت عنوان “هنر در اتحاد برای ایران” برگزار خواهد کرد. این برنامه با کمک گرفتن از فعالیت‌های هنری(شب شعر موسیقی و فیلم، هنرهای تجسمی، ..) تلاش در نمایان کردن  وضعیت حقوق بشر در ایران دارد. این برنامه یک برنامه فراجناحی با هدف همبستگی‌ با مردم ایران در زمینه تلاش برای دستیابی به حقوق بشر و جامعه مدنی می‌باشد.

چرا “هنر در اتحاد برای ایران”

هنرمندان، نویسندگان، شاعران و همهٔ مردم علاقمند به مسائل ایران از این برنامه به عنوان وسیله‌ای برای نشان دادن همبستگی‌ خود با مردم ایران استفاده خواهند کرد. هنر یک شیوه بیان جهانی‌ برای ارتباط دادن مردم در مکان‌ها و زمان‌های مختلف است و هم چنین ندای عدالت خواهی‌ و صلح طلبی و حقیقت جویی‌ در تمام اعصار بوده است. هم اکنون بسیاری از هنرمندان شجاع در ایران از خواسته‌های مردم ایران در طلب حقوق بشر و جامعه مدنی حمایت میکنند و ما باید به آنها کمک کنیم.

چرا ۱۲ دسامبر؟

۱۲ دسامبر ۲۰۰۹، اولین شنبه بعد از روز جهانی‌ حقوق بشر است که مقارن با شصت و یکمین سالگرد پذیرش اعلامیه جهانی‌ حقوق بشر توسط مجمع عمومی‌ سازمان ملل می‌باشد. همچنین این روز درست شش ماه بعد از انتخابات ۲۲ خرداد در ایران می‌باشد که این انتخابات شروع اعتراضات صلح جویانه مردم ایران بود که با خشونت به آنها جواب داده شده است. این روز در تاریخ به عنوان روز حمایت از حقوق بشر و فعالان در این زمینه شناخته میشود.

بدون هنر دشواری واقعیت ها، زندگی‌ را غیر قابل تحمل می‌کند، جرج برنارد شاو

هنر باز کننده چشم ها، عقل‌ها و دست‌ها است. چون جهانی‌ است اهمیت دارد ، آلیس باتریک

برای فهمیدن عمق مطلب به سه نمونه زیر در مورد پوشش خبری فعالیت‌های هنری و هنرمندان شجاع ایران توسط خبرگزاری‌ها رجوع نمائید. ویدیو به زبان فارسی‌ و مقاله‌ها به زبان انگلیسی‌ میباشند.

 

اهداف

  • ادامه نشان دادن همبستگی‌ با دانشجویان، فعالان حقوق بشر و مردم ایران در حرکت‌شان برای دستیابی به حقوق بشر و جامعه مدنی
  • بالا بردن سطح آگاهی‌ عمومی‌ در رابطه با جنبش سبز مردم ایران در مطالبه حقوق بشر و دموکراسی و نقض مکرر حقوق بشر توسط حاکمیت. بخش بزرگی‌ از جامعه جهانی‌ از زنده و پویا بودن جنبش حق طلبانه مردم ایران بی‌ خبر است.
  • به دولت ایران نشان خواهیم داد که ما هنوز حرکات و رفتارهای ناشایست آنها را زیر نظر داریم.
  • کمک گرفتن از هنرمندان و افراد جدید در حمایت از مردم ایران.
  • به هم پیوستن گروههای مختلف در سراسر دنیا برای حمایت از خواهران و برادرانمان در ایران
  • ایجاد ظرفیتهای جدید برای اجرای برنامه‌های جدید و جذب دوستان و هم پیمانان تازه

پیام: “گرامی‌ داشت جنبش خواستار حقوق بشر در ایران”

مطالبات از حکومت ایران:

  • آزادی بیان، مطبوعات و  تجمع
  • آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی
  • پایان دادن به کشتار، شکنجه و تجاوز زندانیان و محاکمه عاملین این جنایت ها

این برنامه‌ها در کجا اجرا میشوند؟

این شهر‌ها در تدارک برای اجرای برنامه‌های بزرگی‌ در این روز میباشند: آمستردام، برلین، دوسلدورف، لندن، لس انجلس، پاریس، فنیکس، سالت لک سیتی، سن فرانسیسکو و ونکور،

در فلوریدا دفتر عفو بین‌الملل با کمک “اتحاد برای ایران” در تلاشی خستگی‌ ناپذیر برای اجرای یک کنسرت در سطح ایالت می‌باشد.

این شهر‌ها به زودی تصمیم خواهند گرفت که خواهان اجرای برنامه‌ای بزرگ هستند یا خیر : بوستون، شیکاگو، واشنگتن، نیویورک و تورنتو.

ده‌ها برنامه کوچک تر هم در موزه‌ها و گالری‌ها برگزار خواهد شد. اطلاعات دقیق تر با مشخص تر شدن این برنامه‌ها به زودی منتشر خواهد شد. بسیاری از هنرمندان و مردم علاقمند پیام‌های خود در حمایت از مردم ایران را از طریق فعالیت‌های هنری ابراز خواهند داشت و با فرستادن آن‌ به “اتحاد برای ایران” در اختیار همه قرار خواهند داد.

“پوستر برای فردا” یک مسابقه جهانی‌ طراحی پوستر در حمایت از آزادی بیان برگزار کرده و نمونه‌های برتر این مسابقه در شهر‌های آمستردام، بیروت،بروسل، چیونان، داری، لاپاز، لیما، لس انجلس، میلان، پاریس، پراگ، سویل، استکهلم، وین و شهر‌های دیگر نمایش داده خواهند شد.

این برنامه‌ها به چه صورت خواهند بود ؟

شرکت در برنامه “هنر در اتحاد برای ایران” میتواند بسیار کوچک یا بزرگ باشد. از یک پیام ویدئوئی، یک اجرای آواز در خانه، محل کار یا کافه، یک شب شعر تا یک نمایشگاه عکاسی‌ یا اجرای تئاتر یا یک کنسرت موسیقی، همه را در بر می‌گیرد. گزینه‌ها فراوان هستند. برنامه‌هایی‌ که تا کنون تدارک دیده شده اند پیام‌های ویدئوئی در حمایت از مردم ایران، نمایشگاه عکس، کنسرت، تئاتر و پخش فیلم میباشند.

تصور ما از موفقیت آمیز بودن برنامه

  • ده‌ها هزار تن از مردم علاقمند و صد‌ها هنرمند در سراسر دنیا در روز ۱۲ دسامبر گرد هم آمده تا از حرکت رو به رشد مردم ایران در طلب حقوق بشر و دموکراسی حمایت کنند.
  • پوشش گسترده خبری و رسانه‌های آنلاین چه در خارج و چه در داخل ایران

من یک غیر ایرانی‌ هستم، چرا باید درگیر شوم؟

این نوشته از یک آمریکایی‌ فعال در زمینه حقوق بشر است :

شاید بپرسید چرا ایران؟ هزاران نقطه دیگر برای تمرکز وجود دارد. برای من ایران از آن‌ جهت اهمیت دارد که در آن‌ یک حرکت رشد یافته و قوی داخلی‌ وجود دارد با رهبرانی که به تساوی حقوق زنان و اقلیت ها، به آزادی مطبوعات، تجمعات و احزاب اعتقاد دارند. آنها نشان دادند که میلیون‌ها ایرانی‌ خواهان تغییر هستند و برای دستیابی به آن‌ سخت در تلاشند.

ایران هم اکنون در یک کشمکش تاریخی‌ برای دستیابی به حقوق بشر و دموکراسی قرار دارد. ما که در خارج ایران هستیم با نشان دادن علاقمندی و اطمینان حاصل کردن از اینکه صدای مردم ایران به گوش جهانیان برسد میتوانیم به آنها کمک کنیم.

بسیاری از غیر ایرانی‌‌ها به جنبش پیوسته اند.

گروه بین‌المللی یو۲ تعدادی از آهنگ‌های خود را به جنبش مردم ایران اختصاص داده است. از آن‌ جمله اجرایی است که با همکاری خواننده راپ “جی زی” انجام دادن(از دقیقه ۳:۱۴ به بعد وارد میشود). “وایسلف جین” هم یک اجرای عالی‌ را به


برای برنامه ۱۲ دسامبر به ما بپیوندید:

برای مشاهده لیست ایده‌های برنامه روز جهانی‌ حقوق بشر اینجا را کلیک کنید.

هنرمندان، نویسندگان و موسیقی دانان برای برنامه ۱۲ دسامبر به ما بپیوندید: تمام هنرمندان از هر رشته و رده(مشهور یا غیر مشهور) با انجام فعالیت‌های زیر قادر خواهند بود به جنبش حق طلبانه و آزادی خواهانه مردم ایران کمک کنند.

پیامی در حمایت از مردم ایران آماده نموده وبه وب سایت ما  پست نمائید: این کار به راحتی‌ و توسط یک وبکم یا دوربین دیجیتال قابل انجام می‌باشد. شما میتوانید این ویدیو را در یوتیوب آپلود کرده و لینک آن را به ما ایمیل بزنید.

(share@united4iran.org)

یک اثر هنری خود را به برنامه ۱۲ دسامبر اختصاص دهید: این اثر هنری میتواند عکس، مقاله، نقشی‌، مجسمه یا یک قطعه موسیقی باشد. این اثر هنری را همراه با پیام خود در حمایت از مردم ایران به ما ایمیل بزنید تا برای برنامه ۱۲ دسامبر در وب سایت من قرار دهیم.

یک برنامه برای ۱۲ دسامبر در شهرتان اجرا نمائید: اطلاعات راجع با آنرا در تقویم “اتحاد برای ایران” قرار دهید. در روز برنامه عکس، فیلم و گزارش تهیه نموده و هر چه زودتر برای ما ارسال نمائید. میتوانید از راهنمای گام به گام تهیه گزارش برای کمک گرفتن در ثبت برنامه خود استفاده نمائید.

به ما برای کمک گرفتن از هنرمندان محل زندگیتان یاری رسانید: پیشنهادات خود را در مورد افرادی که فکر می‌کنید بهتر است با آنها تماس بگیریم برای ما ایمیل بزنید.

جهانیان علاقمند، به ” هنر در اتحاد برای ایران” بپیوندید

  • به وب سایت ما برای آگاهی‌ از برنامه در شهرتان  سر بزنید.
  • برنامه‌هایی‌ را در خانه ها، کافه ها، پارک ها، اماکن مذهبی‌ و مدرسه‌ها برای اجرای شب شعر، فیلم و موسیقی برنامه ریزی نمائید. تخمین ما صدها برنامه از کوچک و بزرگ در سراسر دنیا می‌باشد.
  • از برنامه خود گزارش تهیه نموده و برای ما ارسال نمائید. عکس ها، نوشته ‌ها و اشعار خود را برایمان ایمیل بزنید. آلبوم عکس از نقاشی هایتان فراهم کنید.
  • قسمت مربوط به مجریان برنامه‌ها در زیر اطلاعات بیشتری فراهم می‌کند.
  • برای “راهنمای گام به گام” اجرای برنامه اینجا را کلیک کنید.

مجریان برنامه ها- برای برگزاری”هنر برای اتحاد برای ایران” کمک کنید

برنامه‌ای (کوچک یا بزرگ) در شهر خود اجرا نمائید. برای اطلاعات بیشتر نسبت به چگونگی‌ اجرای برنامه به “راهنمایی گام به گام” ما مراجعه نمائید.

/2009/11/1212-toolkits/

برای اطلاع رسانی به هنرمندان کمک کنید. برای آگاهی‌ از برنامه‌هایی‌ که در اطراف شما در حمایت از روز جهانی‌ حقوق بشر صورت می‌گیرد دست به کار شوید. با مجریان این برنامه‌ها تماس بگیرید تا در این روز برنامه مشترک اجرا کنیم. این یک حرکت نمادین برای نشان دادن همبستگی‌ با مردم ایران می‌باشد.a

برای آگاهی‌ بیشتر”اینجا” را کلیک کنید. (/2009/12/1212-arts-united-4-iran-abbreviated-event-guide/ )لطفا افراد و گروه‌هایی‌ را که پیدا می‌کنید به اطلاع ما برسانید تا از دوباره کاری جلوگیری شود.

اگر افرادی را در نظر دارید اما وقت تماس گرفتن و هماهنگ کردن با آنها را ندارید. پیشنهادات خود را به ما به آدرس (share@united4iran.org) یمیل بزنید.

  • با رسانه‌ها در مورد برنامه خودتان تماس برقرر کنید. برای آگاهی‌ از ریزه کاری های بیشتر از “راهنمای گام به گام” ما دیدن فرمائید.
  • با نهاد‌های غیر دولتی مختلف و سازمان عفو بین‌الملل در محل سکونت خودتان تماس برقرار کنید. زیرا احتمال دارد برنامه‌ای در دست اجرا داشته باشند و مایل به همکاری باشند.
  • اخبار مربوط به برنامه ۱۲ دسامبر را از طریق آشنایان، وب سایت ها، فیسبوک، تویتر، وبلاگ ها،… به بقیه هم برسانید و آنها را برای شرکت در برنامه تشویق کنید.
  • برای “راهنمای گام به گام اجرای برنامه” اینجا را کلیک کنید. /category/1212-arts-united-4-iran/step-by-step-guide-12-12/

پرسش و پاسخ در مورد نحوه اجرای برنامه:

  • چه سابقه و تجربه ‌ای برای اجرای چنین برنامه‌ای لازم است ؟ هیچ، نوع برنامه و گستردگی آن‌ باز می‌باشد. میتواند از یک شب شعر کوچک در خانه به همراه تماشای فیلم باشد. برای برنامه‌ها و چگونگی‌ اجرای آنها اینجا را کلیک کنید.با افراد آشنا و همسایه خود برای عملی‌ ساختن چنین برنامه‌هایی‌ همکاری کنید.
  • اگر برنامه‌ای در محل سکونت ما در جریان نیست چه باید کرد؟ خودتان آغازگر یکی‌ باشید. از دوستان و خانواده کمک بگیرید. هر کس میتواند یک مجری باشد. امید این داریم که برنامه‌های زیادی از کوچک گرفته تا بزرگ در مکان‌های مختلف شاهد باشیم.
  • یک برنامه چه قدر وقت، هزینه و تلاش نیاز دارد؟ برنامه‌ها میتوانند بسیار ساده و با مقدار کمی‌ هزینه اجرایی شوند. میتوانند به سادگی‌ پرینت گرفتن یک پوستر، اجاره فیلم، کتابخوانی در یک جمع دوستانه باش. به “راهنمایی گام به گام” مراجعه نمائید.

خلاقیت به خرج دهید.

اطمینان حاصل نمائید که زود هنگام اقدام به برنامه ریزی نموده و فردی را مسول تهیه عکس و ارسال آن بنمایید.

برای برنامه ۱۲ دسامبر به ما بپیوندید:

برای مشاهده لیست ایده‌های برنامه روز جهانی‌ حقوق بشر اینجا را کلیک کنید.

هنرمندان، نویسندگان و موسیقی دانان برای برنامه ۱۲ دسامبر به ما بپیوندید: تمام هنرمندان از هر رشته و رده(مشهور یا غیر مشهور) با انجام فعالیت‌های زیر قادر خواهند بود به جنبش حق طلبانه و آزادی خواهانه مردم ایران کمک کنند.

پیامی در حمایت از مردم ایران آماده نموده وبه وب سایت ما  پست نمائید: این کار به راحتی‌ و توسط یک وبکم یا دوربین دیجیتال قابل انجام می‌باشد. شما میتوانید این ویدیو را در یوتیوب آپلود کرده و لینک آن را به ما ایمیل بزنید.

(share@united4iran.org)

یک اثر هنری خود را به برنامه ۱۲ دسامبر اختصاص دهید: این اثر هنری میتواند عکس، مقاله، نقشی‌، مجسمه یا یک قطعه موسیقی باشد. این اثر هنری را همراه با پیام خود در حمایت از مردم ایران به ما ایمیل بزنید تا برای برنامه ۱۲ دسامبر در وب سایت من قرار دهیم.

یک برنامه برای ۱۲ دسامبر در شهرتان اجرا نمائید: اطلاعات راجع با آنرا در تقویم “اتحاد برای ایران” قرار دهید. در روز برنامه عکس، فیلم و گزارش تهیه نموده و هر چه زودتر برای ما ارسال نمائید. میتوانید از راهنمای گام به گام تهیه گزارش برای کمک گرفتن در ثبت برنامه خود استفاده نمائید.

به ما برای کمک گرفتن از هنرمندان محل زندگیتان یاری رسانید: پیشنهادات خود را در مورد افرادی که فکر می‌کنید بهتر است با آنها تماس بگیریم برای ما ایمیل بزنید.

جهانیان علاقمند، به ” هنر در اتحاد برای ایران” بپیوندید

  • به وب سایت ما برای آگاهی‌ از برنامه در شهرتان  سر بزنید.
  • برنامه‌هایی‌ را در خانه ها، کافه ها، پارک ها، اماکن مذهبی‌ و مدرسه‌ها برای اجرای شب شعر، فیلم و موسیقی برنامه ریزی نمائید. تخمین ما صدها برنامه از کوچک و بزرگ در سراسر دنیا می‌باشد.
  • از برنامه خود گزارش تهیه نموده و برای ما ارسال نمائید. عکس ها، نوشته ‌ها و اشعار خود را برایمان ایمیل بزنید. آلبوم عکس از نقاشی هایتان فراهم کنید.
  • قسمت مربوط به مجریان برنامه‌ها در زیر اطلاعات بیشتری فراهم می‌کند.
  • برای “راهنمای گام به گام” اجرای برنامه اینجا را کلیک کنید.

مجریان برنامه ها- برای برگزاری”هنر برای اتحاد برای ایران” کمک کنید

برنامه‌ای (کوچک یا بزرگ) در شهر خود اجرا نمائید. برای اطلاعات بیشتر نسبت به چگونگی‌ اجرای برنامه به “راهنمایی گام به گام” ما مراجعه نمائید. /2009/11/1212-toolkits/

  • برای اطلاع رسانی به هنرمندان کمک کنید. برای آگاهی‌ از برنامه‌هایی‌ که در اطراف شما در حمایت از روز جهانی‌ حقوق بشر صورت می‌گیرد دست به کار شوید. با مجریان این برنامه‌ها تماس بگیرید تا در این روز برنامه مشترک اجرا کنیم. این یک حرکت نمادین برای نشان دادن همبستگی‌ با مردم ایران می‌باشد.
  • برای آگاهی‌ بیشتر”اینجا” را کلیک کنید. /2009/12/1212-arts-united-4-iran-abbreviated-event-guide/ لطفا افراد و گروه‌هایی‌ را که پیدا می‌کنید به اطلاع ما برسانید تا از دوباره کاری جلوگیری شود.

اگر افرادی را در نظر دارید اما وقت تماس گرفتن و هماهنگ کردن با آنها را ندارید. پیشنهادات خود را به ما به آدرس (share@united4iran.org) یمیل بزنید.

  • با رسانه‌ها در مورد برنامه خودتان تماس برقرر کنید. برای آگاهی‌ از ریزه کاری های بیشتر از “راهنمای گام به گام” ما دیدن فرمائید.
  • با نهاد‌های غیر دولتی مختلف و سازمان عفو بین‌الملل در محل سکونت خودتان تماس برقرار کنید. زیرا احتمال دارد برنامه‌ای در دست اجرا داشته باشند و مایل به همکاری باشند.
  • اخبار مربوط به برنامه ۱۲ دسامبر را از طریق آشنایان، وب سایت ها، فیسبوک، تویتر، وبلاگ ها،… به بقیه هم برسانید و آنها را برای شرکت در برنامه تشویق کنید.
  • برای “راهنمای گام به گام اجرای برنامه” اینجا را کلیک کنید. /category/1212-arts-united-4-iran/step-by-step-guide-12-12/

ایده هایی‌ برای برنامهٔ ۱۲ دسامبر

نمونه هایی‌ از ایده‌های قابل اجرا برای یک برنامه هنری در روز جهانی‌ حقوق بشر(۱۲ دسامبر) در زیر آمده است. گزینه‌ها فراوان میباشند. بعضی از سوال‌های اساسی‌ در زیر پاسخ داده شده اند. لطفا به طور متناوب به وب سایت ما سر زده تا از ایده‌های جدید مطلع گردید. برای آگاهی‌ از اطلاعات دقیق تر اینجا را کلیک کنید.

  • برای شرکت در برنامه میتواند به سادگی‌ پرینت کردن یک پوستر(به سایت ما برای تهیه پوستر خود مراجعه کنید) و عکس یا کلیپ ویدئوئی گرفتن با پوستر می‌باشد. آنها را به (share@united4iran.org) ایمیل بزنید.
  • میتوانید برنامه خود را در خانه، کافه، اماکن مذهبی‌، مدرسه، پارک یا میدان شهر برقرار کنید.
  • در این برنامه میتوانید با برگزاری شب شعر یا کتاب خوانی همراه با پخش موسیقی به حمایت از حرکت حق طلبانه مردم ایران بروید. عکس تهیه نموده و برای ما بفرستید.
  • میتوانید مجلس دوستانه‌ای برای نمایش فیلم داشته باشید.
  • یک مقاله، قطعه موسیقی، اجرای رقص و عکس و ویدیو گرفتن از آنها میتواند برنامه شما باشد.

نظر دیگری دارید آنرا به ما ایمیل بزنید.